پرانایاما چیست - An Overview

Wiki Article

عناب تازه و خشک هر دو به‌سبب ارزش غذایی‌شان نزد چینی‌ها اهمیت فراوانی دارند.

در کره، چین و تایوان، شربت شیرین میوه عناب را مورد استفاده قرار می‌دهند.

یک شربت خوب مخصوص سرفه و سینه درد و خلط آور و ملین: عناب + انجیر + کشمش + خرما از هر کدام ۵۰ گرم در یک لیتر آب جوشانده صاف نموده روزی ۳ فنجان میل شود.

علاوه بر این، یک مطالعه روی موش‌ها نشان داده که عصاره میوه عناب ممکن است اثرات برخی از داروهای تشنج، ازجمله فنی‌توئین، فنوباربیتون و کاربامازپین را تقویت کند.

همچنین دارای پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی کلسیم، فسفر، آهن، کاروتن، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فلور می‌باشد.

جوشانده عناب و جو: ۱۴ دانه عناب را با ۲۵ گرم جو پوست کنده مخلوط کرده و در ۲ لیتر آب ریخته و آنقدر بجوشانید تا جو به اصطلاح شکفته شود و ۱/۵ لیتر آب باقی بماند.

محتوای چربی کل میوه عناب بسیار کم است. نسبت اسیدهای چرب اشباع نشده به کل چربی در میوه عناب بالا است، بنابراین متخصصین تغذیه می‌توانند عناب را به عنوان بخشی از رژیم غذایی توصیه نمایند.

بر اساس طب سنتی چین و کره، عناب به‌عنوان دارویی ضدافسردگی و آرام‌بخش کاربرد دارد.

برای درمان خارش پوست ۵۰ عدد عناب را با یک لیوان آب جوشانده صاف کرده، صبح ناشتا با سکنجبین مخلوط نموده میل شود.

عناب قرن ها در طب سنتی چینی برای درمان سرماخوردگی و سایر بیماری های تنفسی استفاده می شود. به طور کلی، عناب می تواند یک مکمل مفید برای رژیم مبارزه با سرماخوردگی باشد، چه به عنوان میوه مصرف شود و چه به صورت مکمل مصرف شود.

افزایش رشد موها : عناب حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که برای رشد و تقویت موها نیز مفید عمل می کنند.

سم زدایی کبد و درمان کبد چرب : عناب به عنوان یک محافظ طبیعی برای کبد شناخته می شود. عناب به جهت اینکه حاوی مقادیر غنی از آنتی اکسیدان است برای سم زدایی و بهبود عملکرد کبد بسیار مفید است.

برای آشنایی با عناب پروستات فواید و خواص شگفت انگیز عناب پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از زوم لایف را بخوانید. در ادامه به مهمترین خواص عناب اشاره کردیم.

یک تحقیق در دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران نشان می دهد که شیلانوم (یک محصول گیاهی تهیه شده از عناب) برای درمان کیست تخمدان مفید است.

Report this wiki page